سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان

قسمتی از متن پایان نامه :

«برندینگ خدمات»

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

گیل (1994) یک برند قوی را چنین تعریف می کند. نامی که برای مشتری به معنای موفقیت، کیفیت و ارزش می‌باشند. او چندین عامل را به عنوان گام‌هایی برای ساخت یک برند خدمات قوی عنوان می کند. درک نیازهای مشتری، ارائه کیفیت برتر در ویژگی‌هایی که برای مشتری اهمیت دارد، هزینه کم برای کیفیت برتر، رهبری قیمت و جایگاه‌یابی مؤثر.

لوی (1996) بر این اعتقاد می باشد که برندهای خدماتی موفق می‌توانند براساس اصول برندینگ کالاهای مصرفی بی‌دوام ساخته ‌شوند این اصول عبارتند از تعریف محصول، شناسایی و شناساندن واضح مزایای محصول، متمایزسازی برند، انگیزش مشتری و اندازه‌گیری نقاط قوت محصول (مورتی 2002).

محققانی مانند زیتامل، پاراشورمن و بری (1987) بستتون (1995)، تورلی و مور (1995) عقیده دارند که ویژگی‌های باطنی خدمات چالش‌های خاصی را بر بازاریابان وارد می کند و این امر ممکن می باشد میزانی تطبیق و سفارشی‌سازی تکنیک‌های برندینگ و بازاریابی را که معمولاً برای محصولات فیزیکی مورد بهره گیری قرار می‌گیرند گریزناپذیر نماید

زیتامل، پاراشورمن وبری (1985) چهار ویژگی منحصر به‌فرد خدمات را شناسایی می‌کنند (مورتی 2002)                           1. ناملموس بودن 2- جدایی‌ناپذیری تولید و مصرف 3- عدم تجانس 4- خراب و فاسد شدن.

الف- ناملموس بودن

بیشترین سختی و مشکل مشتریان در ارزیابی و مقایسه کیفیت خدمات و فرق بین برندهای مختلف ناشی از این ویژگی (ناملموس بودن خدمات) می‌باشد همچنین بسیاری از محققان نظیر (توماس 1978)، بری و یاداو (1996) بر این باورند که هر چه درجه ناملموس بودن بیشتر باشد، شرکت‌ها در قیمت‌گذاری سختی بیشتری را متحمل می شوند تعدادی از استراتژیهای برندینگ ممکن می باشد بر این معضلات فائق آیند برای مثال تحقیقات تجربی (بویو، لئونارد و وایت 1994). نشان می‌دهد که اندازه و شهرت شرکت‌ها که به عنوان عوامل مرتبط با نام برند شرکت ادراک می شوند به هنگام انتخاب بین پیشنهادات بسیار ناملموسی مثل خدمات حرفه‌ای یا مالی، می‌توانند توسط مشتریان به عنوان اهرم‌هایی از کیفیت شناخته شوند. طبق نظر فیوت (1996) به نظر می‌رسد که مشتریان گرایش دارند که برای خدمات شرکت‌هایی که مشهورترند قیمت بالاتری بپردازند به همین دلیل عده‌ای بر این عقیده‌اند که بایستی از طریق ارتباطات دهان به دهان شهرت برای سازمان به ارمغان آورد.

به علاوه شناسایی خود شرکت به عنوان برند که توسط هویت سازمانی، شخصیت و تصویر متمایز شخصیت‌پردازی شده می باشد یک استراتژی برندینگ خدمات بسیار حیاتی می‌باشد که نه تنها منجر به ایجاد طرفداری، شناخت و پذیرش آنها می گردد بلکه آنها را ملموس‌تر می کند (نیزلی 1979).

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

 131  هدف اصلی:ارزیابی عوامل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان در شرکت خدمات بیمه‌ای

2-3-1 هدف کاربردی: شناخت عوامل تاثیرگذار ابعاد ارزش ویژه برند در صنعت بیمه و ارائه راه‌حلهایی به مقصود بهبود و توجه بیش‌تر به برند شرکت‌های بیمه

  4-1سوالات پژوهش

ـ عوامل اصلی تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان شرکت خدمات بیمه‌ای چیست؟

ـ اندازه اهمیت هریک از عوامل تاثیرگذار در ارزیابی مشتریان از ارزش ویژه برند در شرکت خدمات بیمه‌ای

چقدر می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان  با فرمت ورد