سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان

قسمتی از متن پایان نامه :

2  مدل های سنجش ارزش ویژه برند

  1-7-1-2  ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر

بنا بر تعریف دیوید آکر، ، ارزش ویژه برند، مجموعه‌ای از دارایی ها و تعهدات می باشد که با نام و سمبل (علامت) برند مرتبط می باشد و به ارزشی که توسط یک محصول یا خدمت برای شرکت یا مشتریان شرکت ایجاد می­گردد اضافه شده یا کم می گردد. این دارایی­ها و تعهداتی که ارزش ویژه برند براساس آن­ها شکل می­گیرد از یک زمینه به زمینه دیگر متفاوت می باشد (آکر، 1995، ص 207). دارائی­های اصلی عبارتند از:                        1- برندآگاهی[1]،2- وفاداری به برند[2]، 3- کیفیت ادراک شده[3]، 4- تداعی برند[4].
تعریف آکر از ارزش ویژه برند دارای وجوه مختلفی می باشد. نخست اینکه، ارزش ویژه برند، مجموعه­ای از دارائی­هاست. پس، مدیریت ارزش ویژه برند مستلزم ایجاد و افزایش این دارائی‌هاست. شکل 2-6 نشان می­دهد که ارزش ویژه برند چگونه ارزش زاست. توجه داشته باشید که بخش پنجم دارائی­های ارزش ویژه برند در شکل 2-6 مربوط به دیگر دارائی­هایی می باشد که حالت تکمیل­کنندگی دارند و به برند اضافه می­شوند (مانند حق امتیاز برند و …) دوم اینکه، هرکدام از دارائی­های برند از طریق متنوعی ارزش­زایی می­کنند که 17 تا از آنها در شکل (2-6 )آمده می باشد. سوم اینکه، ارزش ویژه برند هم برای شرکت و هم برای مشتریان    ارزش­زایی می­کند. در اینجا مقصود از مشتریان هم مصرف­کنندگان نهایی می باشد، هم آنهایی که در سطوح قبل از مصرف­کننده فعالیت می­کنند (مانند خرده فروش­ها و ارائه دهندگان خدمات و غیره). چهارم اینکه، دارائی­ها و تعهداتی که به نام و علامت برند مرتبط هستند، در صورت هرگونه تغییر در نام یا علامت برند، ممکن می باشد دستخوش تغییراتی شوند و یا حتی بعضی از آنها از بین بروند (آکر، 1996، ص 17).

مطابق نظر آکر، یکی از مفاهیم مهمی که ارزش ویژه برای برند را ایجاد می­کند هویت برند می باشد. هویت برند، مجموعه­ی یکتایی از تداعی­های برند در ذهن مشتریان می باشد و بیانگر این می باشد که برند چه چیزی را ارائه می­دهد و چه قول­هایی به مشتریان می­دهد. آکر، هویت برند را شامل 12 بُعد می‌داند که در قالب چهار دیدگاه سازماندهی می­شوند (کاتلر و کلر، 2007، ص 279):

 

[1] – Brand Awareness

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

[2] – Brand Loyalty

[3] – Perceived Quality

[4] – Brand Association

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

 131  هدف اصلی:ارزیابی عوامل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان در شرکت خدمات بیمه‌ای

2-3-1 هدف کاربردی: شناخت عوامل تاثیرگذار ابعاد ارزش ویژه برند در صنعت بیمه و ارائه راه‌حلهایی به مقصود بهبود و توجه بیش‌تر به برند شرکت‌های بیمه

  4-1سوالات پژوهش

ـ عوامل اصلی تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان شرکت خدمات بیمه‌ای چیست؟

ـ اندازه اهمیت هریک از عوامل تاثیرگذار در ارزیابی مشتریان از ارزش ویژه برند در شرکت خدمات بیمه‌ای

چقدر می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان  با فرمت ورد