سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان

قسمتی از متن پایان نامه :

برندآگاهی

مقصود از آگاهی، اندازه و قدرت حضوری می باشد که برند در ذهن مصرف­کننده دارد. روش­های مختلفی که برندآگاهی را می­سنجدو به یادداشتن برند توسط مشتری را ملاک قرار می­دهد. از تشخیص برند (آیا شما تاکنون این برند را دیده­اید؟) گرفته تا فراخوانی ذهنی برند (چه برندهایی از این گروه محصولات را به یاد می­آورید؟) تا بالاترین برند در ذهن (نخستین برندی که به یادآورده می­گردد) و تا برند مسلط (تنها برندی که به یادآورده می­گردد) (آکر، 1996، ص 10).

برندآگاهی دارای مزایای رقابتی زیادی برای شرکت­هاست (آکر، 1995، ص 208):

  • آگاهی، احساس آشنایی با برند در مشتریان ایجاد می­کند.
  • اگر یک برند در زمان خرید در ذهن مشتری فراخوانی گردد (حتی اگر به عنوان گزینه­ای که خریداری نشود)، می­تواند یک برجستگی در ذهن مشتریان ایجاد کند.
  • آگاهی از نام می­تواند نشان­هایی از نوعی تعهد مشتری باشد. اگر نسبت به نامی آگاهی وجود داشته باشد، پس بایستی یک دلیل برای آن وجود داشته باشد.

به­خاطر علاقه زیاد به برند، اطلاعات مختلفی نظیر آگاهی، ویژگی­ها، فواید، تصاویر، تفکرات، احساسات، تداعی­ها و تجربیات در ارتباط با مارک تجاری، وجود دارند(کلر, 2003). هرچند که آگاهی و جذابیت برند،  اجزاء اصلی اکثر مدل­های ارزش ویژه برند هستند(اکر وکلر1998).

آکِر(1991) آگاهی مارک تجاری را  به­عنوان ” توانایی خریدار در تشخیص و یادآوری اینکه یک مارک تجاری به طبقه خاصی از محصول تعلق دارد” تعریف می­کند. طبق گفته کِلِر(2003)، آگاهی مارک تجاری تأثیر مهمی در تصمیم­گیری مشتری جهت کسب مزیت یادگیری، مزیت توجه و مزیت انتخاب، بازی می­کند. ارزش ویژه مارک تجاری مشتری­محور وقتی اتفاق می­افتد که مشتری، سطح بالایی از آگاهی و نزدیکی را با مارک تجاری داشته و تداعی­های قوی، منحصربه­فرد و واحدی از مارک تجاری در ذهن خود نگه­دارد.

طبق گفته آکِر(1991)، در حالیکه آگاهی مارک تجاری، شناخت ایجاد می­کند و نشانه­ای از تعهد و استحکام می باشد، کیفیت دریافت­شده به عنوان ابزاری برای فرق اقدام می­کند.

آلبا و هوتیجسون[1](1987)، پیشنهاد کرده­اند که آگاهی برند دارای دو زیر بعد[2] آشنایی و تجربه می باشد. اثرات آشنایی و تجربه در دو سطح اتفاق می­افتد: مارک تجاری و طبقه محصول. درحالیکه دانش مربوط به مارک تجاری بر ارزش ویژه مارک­تجاری که با مارک­تجاری ویژه­ای همراه شده، بطور مستقیم تأثیر می­گذارد، دانش مربوط به طبقه محصول، ارزش ویژه مارک تجاری همراه با همه مارک­ها در طبقه محصول را تحت تأثیر قرار می­دهد(کریشنان1998).

آکِر(1991) چندین سطح از آگاهی برند را ازتشخیص تا نفوذ، که مربوط به شرایطی می باشد که تنها مارک تجاری شرکت توسط مصرف کننده فراخوانی می گردد، را ذکر کرده می باشد. روسیتر و پِرسی[3](1987)، آگاهی مارک­تجاری را توانایی مصرف­کننده در شناسایی یا تشخیص مارک­تجاری تعریف کردند.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

آگاهی برند قابلیت دستیابی برند را در ذهن اندازه می گیرد. آگاهی برند می تواند از طریق بازخوانی برند یا تشخیص برند اندازه گیری گردد. بازخوانی مارک تجاری، توانایی مشتریان برای بازخوانی مارک تجاری از حافظه وقتی که طبقه خاصی از محصول، نیازهای برآورده شده توسط طبقه خاص یا بعضی جستجو به عنوان تصریح را دریافت می کند؛ منعکس می کند. تشخیص مارک تجاری توانایی مشتری را در معرض گذاری قبلی مارک تجاری را تأیید می کند.

[1] Alba and Hutichinson

[2] Subdimention

[3] Rossiter and Percy

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

 131  هدف اصلی:ارزیابی عوامل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان در شرکت خدمات بیمه‌ای

2-3-1 هدف کاربردی: شناخت عوامل تاثیرگذار ابعاد ارزش ویژه برند در صنعت بیمه و ارائه راه‌حلهایی به مقصود بهبود و توجه بیش‌تر به برند شرکت‌های بیمه

  4-1سوالات پژوهش

ـ عوامل اصلی تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان شرکت خدمات بیمه‌ای چیست؟

ـ اندازه اهمیت هریک از عوامل تاثیرگذار در ارزیابی مشتریان از ارزش ویژه برند در شرکت خدمات بیمه‌ای

چقدر می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان  با فرمت ورد